Offre de bourses de l'université Renmin

Offre de bourses d'études en Chine

Guide bourse chine

Université francophone

Bonjour,

Nous avons le plaisir de vous informer que notre Université francophone d’été se tiendra à Lyon, en présentiel, du 23 au 26 juin 2022.

Toutes les informations sont à retrouver sur notre site internet : https://2if.universite-lyon.fr/universite-francophone-d-ete-de-lyon-2022-266453.kjsp?RH=1526454516802.

Pour vous inscrire (date limite : 27 mai 2022), il faut nous renvoyer le formulaire ci-joint complété et signé ainsi que procéder au règlement des frais d’inscription (360 €) par virement bancaire uniquement (RIB de l’Université Jean Moulin Lyon 3 joint également) ; en précisant bien dans le libellé du virement bancaire vos nom, prénom et l’intitulé de la formation « Université francophone d’été, 2IF ».

Bien cordialement,

L’équipe de l’Institut international pour la Francophonie

formulaire

Call for | 2022 International Students Conference on Environment and SustainabilityRegistration by 15th May

Dear friends,

Supported by the United Environment Programme, Tongji University, Agricultural Bank of China, Beijing Environment Foundation for Young Talents, and Xinhua News Agency, the International Student Conference on Environment and Sustainability (ISCES) has been successfully held for ten sessions. More than 3,000 young students from over 50 countries gathered at Tongji University for indepth discussions and field trips, and declared the Tongji Global Youth Declaration, which makes the conference a global event focusing on future leaders and one of the sustainable development youth summits with the most participating countries. ISCES promotes information and idea exchange and cultivates future leaders of sustainable development, with students analyzing and solving major environmental issues by themselves.

This year’s ISCES will also focus on "Only One Earth". Young students from all over the world will discuss on four major topics: Human Health, Circular Economy, Climate Change, and Smart Environment by engaging in a series of activities including lectures, academic reports, oral presentations. Prizes for the best and most popular teams will be rewarded at the Summit Forum.

One team for First Prize (champion team), Two teams for Second Prize, and Three teams for Third Prize for every topic respectively. The team awards will be selected based on the judges’ scores. Among them, the champion team will receive a reward of 10,000 RMB (pre-tax), the second prize teams will receive a reward of 6,000 RMB (pre-tax), and the third prize teams will receive a reward of 4,000 RMB (pre-tax). The reward will be distributed directly to the team leader of the winning team, and the distribution principle will be jointly established within the team.

Registration deadline for participants: 18:00 May 15th, 2022 (UTC+8)

Official registration system: https://isces.tongji.edu.cn/

Web: ISCES 2022 (tongji.edu.cn)

2022 International Student Conference on Environment and Sustainability

Guidelines ISCES Global Environmental Solutions Challenge

Topics of 2022 ISCES Global Environmental Solutions Challenge

synthèse travaux Commission Villes Innovantes

Bonjour à tous.tes,

je vous prie de bien vouloir trouver en pièce jointe la synthèse des travaux de la commission "Villes innovantes" organisés à l'occasion du Forum des Interconnectés qui s'est tenue à Nantes début mars sur le thème « Partager un socle commun d'éthique de la donnée territoriale ».

Je vous joins également le lien vous permettant de consulter les replays des 13 conférences et retours expériences des collectivités et experts invités lors du forum.

Pour accéder à l’ensemble de ces replays (réservés aux personnes inscrites au Forum) il suffit de vous connecter au site https://forum.interconnectes.fr/

Nous vous informerons prochainement avec les rendez-vous à venir.

Restant à votre disposition,

Naïma KAIOUA

Chargée de mission / Service International
Direction Générale au Développement Économique Responsable, Emploi, Innovation, Europe et International - DGERI